Hyppää sisältöön

Käännös tehty koneellisesti käyttäen Google Translatea

Etelä-Hämeen työllisyysalueen työntekijä hymyilee miehelle, joka keskustelee hänen kanssaan toimiston käytävällä.
Kuva: Jenniina Nummela.

Sidosryhmille

Etelä-Hämeen työllisyysalueen sidosryhmiä ovat muun muassa paikalliset työnantajat, oppilaitokset, elinkeinoyhtiöt, Kanta-Hämeen hyvinvointialue, Kela, yksityiset palveluntuottajat sekä muut työllisyysalueet.

Sidosryhmillä on hyvin keskeinen rooli Etelä-Hämeen työllisyysalueen toiminnassa: yksin emme kaikkeen pystyisi, vaan tarvitsemme yhteistyökumppaneita tarjotaksemme asiakkaillemme laadukasta ja vaikuttavaa palvelua. Yhdessä olemme enemmän!

Sidosryhmäyhteistyömme tavoitteena on paitsi järjestää palveluja myös

  • toimia tehokkaasti ja välttää päällekkäistä tekemistä,
  • täydentää toistemme palveluja,
  • kokeilla uusia toimintatapoja ja selvittää niiden hyötyjä,
  • jakaa tietoa ja kokemuksia toisillemme.

Millaista yhteistyötä teemme sidosryhmiemme kanssa?

  • Tarvitsemme yhteistyökumppaneitamme palvelujen järjestämiseen. Emme tuota kaikkia palvelujamme oman henkilöstömme voimin, vaan ostamme niitä myös yksityisiltä palveluntuottajilta. Kelan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueen kanssa järjestämme työllistymistä edistäviä monialaisia palveluja niitä tarvitseville asiakkaillemme.

    Järjestämme sidosryhmiemme kanssa myös koulutuksia ja valmennuksia: Alueemme oppilaitokset toteuttavat kanssamme työvoimakoulutuksia. Yhteishankintakoulutuksissa yhteistyökumppaneitamme ovat paitsi oppilaitokset myös yritykset, jonka tehtäviin koulutuksen osallistujia koulutetaan.

  • Tarvitsemme yhteistyökumppaneitamme tietojen ja neuvojen saamiseen, ja jaamme myös omia tietojamme ja neuvojamme eteenpäin. Esimerkiksi paikallisilta työnantajilta, yrityksiltä ja elinkeinoyhtiöiltä saamme arvokasta tietoa työnantajien ja yritysmaailman tarpeista, mikä auttaa meitä välittämään työtä sekä suunnittelemaan koulutuksia ja valmennuksia. Vaihdamme tietoja, näkemyksiä ja kokemuksia myös muiden työllisyysalueiden kanssa ja kehitämme toimintojamme yhdessä.

  • Sidosryhmäyhteistyötä ovat myös erilaiset hankkeet. Ohjaamme asiakkaitamme hankkeiden palveluihin, ja toteutamme niitä myös itse esimerkiksi oppilaitosten, yhdistysten ja kuntien kanssa.

    Esimerkkejä käynnissä olevista hankkeista, joihin osallistumme:

    • Osaaminen, palvelut ja yrityslähtöisyys keskiöön työllisyyspalveluiden murroksessa -hanke eli OSPARI,
    • Monimuotoisen rekrytointiosaamisen kehittäminen eli MORE.

    Lue OSPARI-hankkeesta Hyria.fi:ssä.

    Lue MORE-hankkeesta ELY-keskuksen verkkosivuilta. (Ely-keskus.fi.)

Ota yhteyttä

Oletteko järjestämässä tapahtumaa tai koulutusta yhdessä Etelä-Hämeen työllisyysalueen kanssa? Otattehan yhteyttä työllisyysalueeseen mahdollisimman aikaisin, jotta voimme yhdessä suunnitella tapahtumaa tai koulutusta sekä sen viestintää ja markkinointia. Koulutus- ja valmennusasioissa ottakaa yhteyttä koulutusasiantuntijaamme.

Yhteystiedot sidosryhmille

Etelä-Hämeen työllisyysalueen sidosryhmiä ovat esimerkiksi paikalliset oppilaitokset, elinkeinoyhtiöt, hyvinvointialue sekä muut työllisyysalueet.

Viestintämme täytyy olla saavutettavaa

Julkishallinnollisena toimijana Etelä-Hämeen työllisyysalueen täytyy viestinnässään noudattaa verkkopalvelujen saavutettavuusvaatimuksia, myös sosiaalisessa mediassa. Laadittehan saavutettavaa viestintäaineistoa, jos toivotte meidän mainostavan tapahtumaa tai koulutusta omissa viestintäkanavissamme.

  • Etelä-Hämeen työllisyysalue julkaisee sosiaalisessa mediassa kuvia, jotka ovat yksinkertaisia ja sisältävät vain vähän tekstiä. Jos kuvassa on tekstiä, sen ja taustan välillä täytyy olla riittävä kontrasti.

    Kuvalle on mahdollista kirjoittaa lyhyt tekstivastine

    Meidän täytyy kirjoittaa tekstivastine kuvalle, jonka julkaisemme sosiaalisessa mediassa. Tekstivastineen avulla kerromme kuvan sisältämän tiedon niille henkilöille, jotka eivät jostain syystä näe kuvaa. Tekstivastineesta käytetään myös nimityksiä vaihtoehtoinen teksti tai alt-teksti.

    Hyvä tekstivastine on yleensä yhden tai kahden virkkeen pituinen. Se tarkoittaa sitä, että julkaisemamme kuvan täytyy olla mahdollisimman yksinkertainen: Kuvassa saa olla enintään yksi valokuva. Jos kuvassa on tekstiä, sitä täytyy olla mahdollisimman vähän, enintään yksi lause tai lauseke.

    Tekstin ja taustan välillä on riittävä kontrasti

    Verkkosisällössä tekstin ja taustan välillä täytyy olla riittävä tummuusero eli kontrasti. Riittävä kontrasti mahdollistaa sen, että kaikki voivat saada selvää tekstistä.

    Jotta tekstistä saisi hyvin selvää, teksti kannattaa sijoittaa kuvassa tasaiselle taustalle, niin kuin seuraavassa kuvassa on tehty:

    Asiakaspalvelija katsoo, kun asiakas kirjoittaa kynällä pöydän ääressä. Kuvan päällä on teksti "Liiketoiminnan osaajaksi".
    Esimerkki somekuvasta, jossa tekstin ja taustan välillä on riittävä kontrasti.

    Voit tarkistaa tekstin ja taustan välisen kontrastin esimerkiksi WebAIM-sivustolla: Contrast checker. (Webaim.org, sivu on englanninkielinen.)

    Kuvasuhde on sopiva

    Somepalvelut suosivat erilaisia kuvasuhteita. Esimerkiksi Instagramin profiilisivuilla toimii parhaiten pystysuuntainen kuva, jonka kuvasuhde on 4:5.