Hakekaa palkkatukea ja sen maksatusta sähköisellä lomakkeella Aluehallinnon TE-asiointipalvelussa. Kirjaudu asiointipalveluun henkilökohtaisella pankkitunnisteella, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Täytä hakemus asiointipalvelussa ja lisää siihen tarvittavat liitteet. Palvelun sisäiset ohjeet auttavat hakemuksen täyttämisessä. Asiointipalvelussa voit jättää hakemuksen, vastata hakemusta koskeviin täydennyspyyntöihin, täydentää hakemustasi ja vastaanottaa asiaasi koskevat päätökset.
Mihin mennessä palkkatukea täytyy hakea?
Hakekaa palkkatukea hyvissä ajoin ennen työsuhteen alkamista. Työsuhde voi alkaa vasta, kun Etelä-Hämeen työllisyysalue on tehnyt päätöksen palkkatuen myöntämisestä.
Jos haette palkkatuelle jatkoa, jättäkää jatkohakemus, ennen kuin uusi tukijakso alkaa. Työsuhteen täytyy jatkua välittömästi sen jälkeen, kun edellinen tukijakso päättyy.
Maksamme palkkatuen jälkikäteen niin, että sisällytämme maksatusjaksoon yhden kalenterikuukauden aikana päättyneet palkanmaksukaudet. Voitte hakea palkkatukea maksettavaksi usean maksatusjakson ajalta. Maksamme tuen kuitenkin maksatusjaksoittain.
Toimittakaa maksatushakemus meille kolmen kuukauden kuluessa sen kalenterikuukauden päättymisestä, jonka aikana viimeinen tukijaksoon kuuluva maksatusjakso päättyy. Tukijakso on se ajanjakso, jonka olemme määrittäneet päätöksessä tuen kestoksi.
Vain valtuutettu henkilö voi lähettää hakemuksen
Asiointipalvelussa hakemuksen voi jättää valtuutettu henkilö. Organisaation puolesta voivat asioida ilman erikseen annettua valtuutta ne henkilöt, joilla on asioiden hoitamiseen olemassa oleva valtuus tai rekisteritietoihin perustuva oikeus. Asiointipalvelu tarkistaa henkilön asiointioikeuden kirjautumisen yhteydessä.
Palkkatuessa käytettävä valtuusasia on nimeltään Palkkatuen hakeminen. Yhteisöasiakkailla täytyy olla valtuuden lisäksi Y-tunnus, jotta he voivat käyttää asiointipalvelua.
Neuvonta
Saat neuvoja asiointipalvelun käyttöön ja valtuuttamiseen Yritys-Suomi-neuvonnasta.